لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
یک آلوز آماده ، یک بوفون تمام نشدنی

یک آلوز آماده ، یک بوفون تمام نشدنی

ماشین بی‌باک یوونتوس همچنان نتایج هیجان انگیزی درو می‌کند، آنها در بازی اولشان در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان 2‐0 در فرانسه برنده شدند تا در بازی برگشت را با آرامش بیشتری انجام دهد. یوونتوس که به خاطر تجربه‌ی بیشتر مطمئن بازی می‌کرد، بازی را خوب شروع کرد، در حالی‌که حریف تسلیم اضطرابش شده‌بود. موناکو برای نفوذ به یووه به مشکل خورد و برای پیدا کردن روش حمله یه یووه دقایق سختی داشت. با این حال، تیم میزبان هم فرصت‌هایی داشت اما  ― با اعتماد به بوفونی که هر اشتباهی را رفع و رجوع می‌کرد و دنی‌الوزی که مثل یک مهاجم بی‌نقص بازی می‌نمود ― یوونتوس به وسیله‌ی ایگوایین از فرصت‌هایش حداکثر استفاده را کرد  ― کسی که بالاخره با یک دابل طلسم اروپایی‌اش را شکست و با یک نتیجه‌ی عالی تیم را به انتظار بازی برگشت در تورین، به خانه فرستاد.

 

نکات مثبت

 

آمار نفرین‌شده بود، ایگوایین هرگز در مرحله‌ی حذفی لیگ قهرمانان گل نزده بود. او برابر موناکو دو فرصت خوب داشت که با اعتماد به نفس گلشان کرد و هرچه بازی پیش رفت، مطمئن‌تر شد. در نهایت، به نظر می‌رسد که نفرین تمام شده و یوونتوس حالا مهاجمی دارد که می‌تواند هم در اروپا و هم در ایتالیا به او اعتماد کند.

 

نکات منفی

 

جای زیادی برای انتقاد نبود، اما یووه چند بار خطر کرد که باعث شد تیم مضطرب شود. در هنگام مالکیت توپ آنها خظاهایی داشتند که با توجه به حریفی که می‌توانست به سرعت حمله کند، خطرناک به‌نظر می آمد، اما بوفون همواره آماده و هوشیار بود.

 

نمره‌ی مربی از 10:

 

9 ‐ دیگر هرگز نباید در مورد ماسیمیلیانو آلگری تردید کنیم. بسیاری (ازجمله خود نگارنده) در مورد حضور بارزالی نگران بودند، چرا که او در برابر بازیکنان سرعتی به مشکل برمی‌خورد. اما آلگری می‌داند که او چقدر در یارگیری حریف خوب است، و این به آلوز اجازه داد برای حمله آزاد باشد. او با این کار تعادل تاکتیکی ایجاد کرد که موجب تضمین پیروزی شد و تازه باز هم شاکی است که یووه می‌توانست بهتر کار کند. این نشانه‌ی یک برنده‌ی واقعی است.

 

امتیازات بازیکنانی که حداقل 20 دقیقه بازی کرده‌اند از 10:

 

بوفون: 8

 

او برای 621 دقیقه در لیگ قهرمانان کلین‌شیت کرده‌است. دروازبانی که هنوز هم وقتی دفاع تیمش از هم گسیخته مورد اعتماد است، او روی ضربات امباپه و والری ژرما عالی عمل کرد و برای 100ـمین بار دفاع یووه را در لیگ قهرمانان هدایت کرد.

 

بارزالی: 6

 

او قبلا در برابر بازیکنان سرعتی به مشکل می‌خورد، اما دیشب مستحکم بود. گاهی زیاده از حد تنها بود، اما روی تجربه‌اش تکیه‌کرد تا حریف را متوقف کرده و پاس‌ها را قطع کند.

 

بونوچی: 6

 

در ابتدای بازی مضطرب به نظر می‌رسید، اما مهارتش در رهبری در کنار بازی‌خوانی‌اش شبی آرام برای یووه به دنبال داشت.

 

کیه‌لینی: 6

 

آن شب کمی بی ملاحظه بود و ضربه‌ی آرنجش به رادمل فالکائو به راحتی می‌توانست منجر به کارت قرمز شود. با این حال، او جنگجوی خط دفاع و استاد نبرهای هوایی و پادشاه دفع توپ است.

 

ساندرو: 6

 

این مرد برای دادن پاس کلیدی ساخته شده است او خیلی خوب فرار میکرد تا به تیم برای حمله کمک کند. روی استقامتش حساب کرده بود و موناکو را خاموش نگه داشت.

 

پیانیچ: 7

 

او دارد به چه بازیکنی تبدیل می‌شود! بازیکنان روبرویش را کنترل می‌کند، توپ را از منطقه‌ی خطر دور می‌کند و همکاری زیبایی با مارکیزیو شکل می‌دهد. یک پاسور دقیق ― اگر از چند اشتباهش بگذریم ― که به خوبی فضا را می‌شناسد و می‌داند چطور با آن کار کند.

 

مارکیزیو: 7

 

شب خوبی داشت، به زیبایی با تیم کار کرد و از هوشش برای جاگیری درست و پاس‌های دقیق رو به جلو استفاده کرد.

 

آلوز: 8

 

استفاده از آلوز در پستی هجومی‌تر چقدر عاقلانه بود. دید او برای پیدا کردن یار خودی تفاوت ایجاد کرد و او دو پاس گل زیبا داد. دنی به شکلی تحسین برانگیز از فضا استفاده کرد و همان‌طور که به مسی پاس گل می‌داد به ایگوایین هم پاس گل داد. به علاوه، او بیشتر از هر بازیکنی مالکیت توپ را پس گرفت، اگرچه چند بار بارزالی را تنها گذاشت.

 

دیبالا: 7

 

کنترل توپش برای گل اول حسابی چسبید! در عین حال در توپگیری که منجر به گل دوم هم شد موثر بود. او بازساز و آغازگر حملات یووه بود اگرچه افتخار آن شب به هموطنش رسید.

 

مانژوکیچ: 6

 

تکنیکش گاهی ناامید کننده بود، اما در هر دو فاز بازی حضوری حیاتی داشت. او منطقه‌ی وسیعی را پوشش داد و راهبرد تاکتیکی را اجرا کرد.

 

ایگوایین: 8

 

درود بر بمب‌افکن 90 میلیون یورویی ! دابل او یوونتوس را به پیروزی رساند. شروع خوبی نداشت، اما این بازیکن بازی هوشمندانه‌ای ارائه کرد و همواره به دنبال این بود که پاس هم‌تیمی‌هایش را دریافت کند، در عین حال به دفاع کمک کرد، فرارهای دقیقی داشت.

 

تعویض‌ها

 

کوادرادو: ― 

 

آمد تا خون تازه‌ای به تیم تزریق کند.

 

رینکون: ― 

 

تنها برای تضمین استحکام دفاعی در اواخر بازی به زمین آمد.

 

لمینا: ―

 

خیلی کم در زمین بود، تاثیری نداشت

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: